Jan Załubski

Trzy złote rady dla młodego przedsiębiorcy. O czym nigdy nie może zapomnieć prowadząc swój biznes? Na co powinien zwrócić szczególną uwagę?  

  1. Pamiętaj, że konkurencja mobilizuje do lepszego serwisu. Jeżeli dzisiaj coś wymyślisz, to jutro twój konkurent już to będzie robił- dlatego cały czas musisz być kreatywny
  2. Jeżeli chcesz „być dużym„ i stworzyć dużą firmę, pamiętaj że musisz podzielić się kompetencjami, zaufać ludziom i stworzyć dobry i kreatywny zespół zarządzający. 
  3. Prowadzenie biznesu to przyjemność i hobby. Musisz się cieszyć z tego co robisz. To powinna być inspiracja. Nie możesz robić tego „na siłę”.

Jakie są największe – w odniesieniu do Państwa doświadczeń w Państwa branży – ryzyka i jak sobie z nimi radzić?

  1. Ryzyko jest potrzebne, natomiast w miarę rozwoju biznesu należy jego rozmiar odpowiednio ważyć.
  2. Logistyka i transport to nieustanne analizowanie parametrów biznesowych. Funkcjonujemy w obszarze, w którym działają nasi klienci, dlatego powinniśmy rozumieć ich biznes oraz dostarczać im ciągle własnych pomysłów, jak usprawnić ich procesy.
  3. W naszej branży największe ryzyka to koniunktura gospodarcza, kurs EUR oraz cena paliwa. Odpowiednia analiza paramentów biznesowych oraz dywersyfikacja usług są kluczowe w celu zapewnienia własnej organizacji odpowiedniego umiejscowienia się w tak zmiennym środowisku gospodarczym.

Jak być skutecznym? Czyli jak docierać z informacją i ofertą do współczesnego klienta na przykładzie Państwa branży? Jak budować długofalowe relacje?

Uczciwość w ofertowaniu oraz pomoc dla Klienta to kluczowe elementy w budowaniu długoterminowych relacji biznesowych.

Obserwacja zmieniającego się środowiska oraz aktywne metody docierania z informacją biznesową – Internet oraz media społecznościowe są ważnym element budowania oferty biznesowej.

Na przykładzie naszej branży, która jest bardzo dynamiczna – właściwa proporcja biznesu opartego na długofalowych relacjach w korelacji do biznesu spot. Zmienność wcześniej wymienionych parametrów branżowych powoduje, że posiadanie właściwej proporcji miedzy stałymi kontraktami a zleceniami spot pozwala „być w rynku” i odpowiednio szybko reagować na zmieniające się parametry oraz wymagania klientów.

YouTube