Jan Załubski
Trzy złote rady dla młodego przedsiębiorcy. O czym nigdy nie może zapomnieć prowadząc swój biznes? Na co powinien zwrócić szczególną uwagę?
- Pamiętaj, że konkurencja mobilizuje do lepszego serwisu. Jeżeli dzisiaj coś wymyślisz, to jutro twój konkurent już to będzie robił- dlatego cały czas musisz być kreatywny
- Jeżeli chcesz „być dużym„ i stworzyć dużą firmę, pamiętaj że musisz podzielić się kompetencjami, zaufać ludziom i stworzyć dobry i kreatywny zespół zarządzający.
- Prowadzenie biznesu to przyjemność i hobby. Musisz się cieszyć z tego co robisz. To powinna być inspiracja. Nie możesz robić tego „na siłę”.
Jakie są największe – w odniesieniu do Państwa doświadczeń w Państwa branży – ryzyka i jak sobie z nimi radzić?
- Ryzyko jest potrzebne, natomiast w miarę rozwoju biznesu należy jego rozmiar odpowiednio ważyć.
- Logistyka i transport to nieustanne analizowanie parametrów biznesowych. Funkcjonujemy w obszarze, w którym działają nasi klienci, dlatego powinniśmy rozumieć ich biznes oraz dostarczać im ciągle własnych pomysłów, jak usprawnić ich procesy.
- W naszej branży największe ryzyka to koniunktura gospodarcza, kurs EUR oraz cena paliwa. Odpowiednia analiza paramentów biznesowych oraz dywersyfikacja usług są kluczowe w celu zapewnienia własnej organizacji odpowiedniego umiejscowienia się w tak zmiennym środowisku gospodarczym.
Jak być skutecznym? Czyli jak docierać z informacją i ofertą do współczesnego klienta na przykładzie Państwa branży? Jak budować długofalowe relacje?
Uczciwość w ofertowaniu oraz pomoc dla Klienta to kluczowe elementy w budowaniu długoterminowych relacji biznesowych.
Obserwacja zmieniającego się środowiska oraz aktywne metody docierania z informacją biznesową – Internet oraz media społecznościowe są ważnym element budowania oferty biznesowej.
Na przykładzie naszej branży, która jest bardzo dynamiczna – właściwa proporcja biznesu opartego na długofalowych relacjach w korelacji do biznesu spot. Zmienność wcześniej wymienionych parametrów branżowych powoduje, że posiadanie właściwej proporcji miedzy stałymi kontraktami a zleceniami spot pozwala „być w rynku” i odpowiednio szybko reagować na zmieniające się parametry oraz wymagania klientów.