Witold Sadecki
Trzy złote rady dla młodego przedsiębiorcy. O czym nigdy nie może zapomnieć prowadząc swój biznes? Na co powinien zwrócić szczególną uwagę?
Jeśli to czym się zajmujesz, jest Twoją pasją to już masz z górki. Pytaj doświadczonych. Doświadczeni przedsiębiorcy zazwyczaj chętnie dzielą się wiedzą – skorzystaj z tego.
Długoterminowo opłaca się być uczciwym.
Jakie są największe – w odniesieniu do Państwa doświadczeń w Państwa branży – ryzyka i jak sobie z nimi radzić?
Niestabilność rynku – usługi doradczo-szkoleniowe (które ja świadczę) są często kosztem,
z którego klienci rezygnują w trudnych czasach. Różnego rodzaju dopłaty – ja się o nie, nie staram, ale jeśli moja konkurencja zorganizuje sobie dopłaty, to klient może przejść do konkurencji, bo tam ma taniej. Długofalowo dopłaty niszczą rynek szkoleniowy.
Jak być skutecznym? Czyli jak docierać z informacją i ofertą do współczesnego klienta na przykładzie Państwa branży? Jak budować długofalowe relacje?
To pewnie zależy od branży, ale większość moich zleceń otrzymuję przez rekomendację. Żeby otrzymać rekomendację trzeba:
– o nią (rekomendację ) zapytać
– być dobrym (wiarygodnym, solidnym itp.) na tyle, żeby inni Cię polecili
– warto poszukać grup przedsiębiorców, stowarzyszeń itp., które mogą pomóc w uzyskaniu poleceń i rekomendacji, jak również wesprzeć radą itp.