Anna Oleksy
Trzy złote rady dla młodego przedsiębiorcy. O czym nigdy nie może zapomnieć prowadząc swój biznes? Na co powinien zwrócić szczególną uwagę?
1. Nie bać się działać. Każda praca jest związana z ryzykiem, ale do odważnych świat należy.
2. Należy pamiętać, że przedsiębiorca jest „twarzą” swojej firmy, więc trzeba przywiązywać wagę do każdego elementu swojej działalności.
3. Relacja z klientem to coś, na co należy zwrócić szczególną uwagę.
Jakie są największe – w odniesieniu do Państwa doświadczeń w Państwa branży – ryzyka i jak sobie z nimi radzić?
Z pewnością trzeba wiedzieć, że każda działalność związana jest ze stałymi kosztami, o których należy pamiętać (Księgowość, ZUS, podatki).
Jeśli chodzi o branżę związaną z architekturą trzeba także zdawać sobie sprawę, że nie jest to stały zarobek. Każdy miesiąc przynosi inne dochody. Należy starać się oszacować, ile czasu zajmie dany projekt i ile projektów powinno być w miesiącu/ roku, aby móc spokojnie funkcjonować przez cały miesiąc. Należy także mieć z tyłu głowy, że może się zdarzyć okres ciężki, kiedy żaden temat się nie pojawi. Zwłaszcza na początku działalności należy być cierpliwym.
Jak być skutecznym? Czyli jak docierać z informacją i ofertą do współczesnego klienta na przykładzie Państwa branży? Jak budować długofalowe relacje?
Branża architektury w znacznej mierze opiera się na relacjach międzyludzkich oraz zaufaniu. Jeśli praca jest wykonywana dobrze, to pojawiają się polecenia, a nic nie jest lepszym nośnikiem informacji oraz możliwością zdobycia kolejnych klientów, jak polecenia.
Oczywiście Instagram i Facebook również bardzo pomaga.